Napkollektorokkal fedték be Ferihegyet
A nyár végén indult tesztüzem során bebizonyosodott, hogy 56 darab panel elegendő a napenergia hatékony hasznosításához. Becslések szerint a napkollektorok nyári időszakban az 1-es terminál teljes meleg víz ellátását képesek biztosítani, de télen is besegítenek a használati meleg víz előállításába. Az első számítások azt mutatják, hogy havonta akár 45-50 Giga Joule (egy átlagos lakás éves fűtéséhez szükséges energia) takarítható meg ezzel a módszerrel.
A próbaüzem során a szakemberek egyebek mellett arra is kíváncsiak voltak, hogy a repülőteret használó légitársaságok pilótáit vajon nem zavarják-e a napkollektorok, amelyek felületéről élesen visszatükröződnek a napsugarak. Bebizonyosodott, hogy a modern felületi kezelés megakadályozza a fényvisszaverődést, ezért az alkalmazásuk teljesen biztonságos a repülőtéri körülmények között is.
A nap energiáját hasznosító berendezések legnagyobb részét az 1-es terminál tetején, a tárgyalók feletti födémen helyezte el a kivitelező. Ez azt jelenti, hogy a kollektorok a Budapest Airport – műemléknek számító és felülnézetből repülőgép formájú – termináljának közepére, a két „hajtómű” vagyis a két torony közötti részre kerültek.
A beruházás összesen 27,5 millió forintba került, a költségeket teljes egészében a Budapest Airport finanszírozta.
Szükség van egyáltalán a Malévre?
Óriási gépekkel és sóval készülnek a télre
Brüsszeli pénzből épül a ferihegyi utasmóló
A ruha alá is benéz a reptéri szkenner
Privátbankár