Nehéz lesz a behajtás a nehézgépjárműveknek
Tájékoztatásuk szerint a közigazgatási hivatal által törvénysértőnek talált, múlt évi fővárosi rendelet módosítására nem, illetve csak minimálisan lesz szükség, mivel a gazdasági miniszter rendeletével már teljesen jogszerűen szedheti a főváros a behajtási díjat és megszüntetheti a jelenlegi jogszerűtlen helyzetet.
Balogh Pál (MSZP) és Hutiray Gyula (Fidesz) elmondta, a Parking Kft. igazgatójától a napokban arról értesültek, hogy június végén a hatályos rendeletet úgy bővítik: az M0-ás út keleti szektorának novemberi átadása után kitiltanák a nehézgépjárműveket a jelenlegi tranzitútvonalakról is. A kerületekkel való egyeztetés után átalakítanák a jelenlegi zónarendszert is. A miniszteri rendelet alapján módosítják a jelenlegi, maximált áras szabályozást; az ár két kategóriában nagyobb, a többinél alacsonyabb a miniszteri rendeletben meghatározottnál.
A politikusok közölték, hogy a behajtási díjból származó bevételeket egy hatályos fővárosi közgyűlési döntésnek megfelelően jórészt a tömegközlekedés fejlesztésére kell fordítani. Hutiray Gyula ezért is meglepőnek tartja a Parking Kft. igazgatójának azon álláspontját, hogy majd ők tesznek egy javaslatot a bevételek felosztására, amiről vezetői döntést igényelnének.
A kft. április végéig csaknem 600 millió forint árbevételhez jutott a behajtási díjakból, ez több mint tízszerese a tavalyi összegnek. Hutiray Gyula hangsúlyozta, hogy a kft. ez évi üzleti terve nincs összhangban a bevételek felhasználásáról szóló közgyűlési döntéssel, és felhívta a figyelmet arra, hogy a cég saját tőkéje tavaly a jegyzett tőkéje alá esett. Ezen a helyzeten szerinte nem segített az sem, hogy a főváros megemelte a társaság tőkéjét, ugyanis továbbra is mínuszban van a cég tőkeszerkezete. A politikus megjegyezte, hogy a mérlegbeszámoló és az üzleti terv vitájában a kft. igazgatója ezt elismerte, de úgy vélte, hogy a jelentős idei árbevétellel helyreállt a tőkeszerkezet. Hutiray Gyula szerint viszont ez nincs így.
Még néhány emelés, és leszállunk a gázpedálról
Casco nélküli hitel: van biztosítás, csak nem tudunk róla
Zuhanórepülésben a casco ára
A hazai autót szeretjük a legjobban
MTI