A napilap szerint az autólopások számának csökkenését egyrészt a bűnszövetkezetek ellen a GPS nyomkövető technikán alapuló sikeres rendőrségi fellépés, másrészt a gyártók által a kocsikba szerelt korszerű lopásgátló berendezések magyarázzák.
A Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) adatai szerint 2008-ban csaknem 957 ezer, vagyis 100 ezer lakosra vetítve 315 kocsit tulajdonítottak el. Ez kevesebb mint a fele annak, mint ahány lopás az 1991-es rekordévben történt, amikor 1,66 millió négykerekűnek kelt lába; akkor 100 ezer lakosra vonatkoztatva 659 autót loptak el.
Az autótolvajoknak manapság sokkal nehezebb a dolguk, mint régen, az új kocsikba szerelt technikákat nem egyszerű kijátszani - mondta Russ Rader, egy a biztosítók által működtetett kutatóintézet, a HLDI szóvivője. A szakértők szerint a tolvajokkal szembeni egyik leghatásosabb gyári ellenszer az elektronikus indításgátló, amely meggátolja, hogy a járműveket a tulajdonos slusszkulcsa nélkül elindítsák. A GPS-technika pedig 20 évvel ezelőtt még nem létezett. Az 1989-ben újonnan forgalomba helyezett autóknak még kevesebb mint 5 százaléka esetében volt az alapfelszereltség része az immobilizer, ma már ez az adat 86 százalék.
Az Egyesült Államokban jelenleg több mint 245 millió autó van forgalomban, 1989-ben még csak 122 millió volt. |
A USA Today megjegyezte, hogy bár a kocsilopás esélye harmadára csökkent a 20 évvel korábbihoz képest, a biztosítási díjtételek alapvetően nem változtak, mivel a járművek megdrágultak.
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
Két hét nyugalom után újra drágább az autózás
A biztonság ára: rossz reflex csapdájában a casco
Kötelező biztosítás: ez a harc lesz a végső?
Autópiac: Golf, Fiesta és Corsa a dobogón
MTI