Kifejtette: 2008-ban 30 százalékkal több autó készült a világban, mint amennyire vevő volt. Elérte az új autók száma azt a kritikus tömeget, ugyanakkor megérkezett a pénzügyi válság. Ennek hatására a finanszírozók elfordultak nemcsak az autókereskedőktől, hanem a nagy gyáraktól is. "Ez egy pillanat alatt a feje tetejére állította azt a szakmát, ami egyébként sem állt stabilan a lábán" - fogalmazott a márkakereskedők szövetségének az elnöke.
Egyes előrejelzések szerint, a kínai autógyártás 2020-ra akár 20 százalékos részesedést is elérhet az autógyártásban, amit alátámaszt az, hogy évente egymillió mérnök kap diplomát a világ legnépesebb országában.
Gablini Gábor hivatkozott a külföldi elemzők előrejelzéseire, akik szerint 2010-12-re Magyarországon személyautóból és kishaszonjárműből a 300 ezer darabos piaci értékesítés a realitás. Magyarországon több mint 3 millió autó van ma, és ha azt szeretnénk, hogy ne öregedjen az autópark, akkor ez reális lenne - fűzte hozzá.
Szavazzon és mondja el véleményét! Átlagosan 30 százalékkal emelkedtek a fővárosi parkolási díjak. Ön hogyan alkalmazkodik az új tarifákhoz? |
Gablini Gábor sajnálatosnak nevezte, hogy a pénzügyi tárca nem fogadta el az autóvásárlás-támogatási tervet.
Ismertette: már 18 európai országban működik az autóvásárlási támogatás, és kivétel nélkül mindenhol csökkent a gazdasági visszaesés, vagy emelkedésnek indult a piac.
Az olcsó euróval felvásárolt készletek elfogyása, valamint az áfaemelés miatt jelentősen drágulni fognak az autók - fűzte hozzá.
Véleménye szerint a kilábalás nem lesz gyors, mert csak 2012-re térhet vissza a 140-150 ezres újautó-eladási darabszámhoz a kereskedelem Magyarországon.
Bajban a Continental - mi is megérezzük?
Totálkáros lett az autópiac
Milliókkal tartozik a GM a Suzukinak
Brutálisan drágul a benzin
Mától mélyebben zsebükbe nyúlhatnak az autósok
MTI