Nem drágul a balatoni hajózás
Elmondta azt is, hogy nagyon nehéz, de eredményes évet zárnak, amelyben várhatóan sikerül teljesíteni a tervezett, 96 millió forintos adózás előtti eredményt.
Az elmúlt négy évtized legrosszabb balatoni szezonjának számított az idei a sok vihar miatt - mondta a cégvezető. Míg a korábbi években legfeljebb egy-egy napra kellett üzemszünetet elrendelni, az idén ez 12 esetben fordult elő. A 22 tóparti önkormányzat tulajdonában levő, az idei évre eredetileg 1,9 milliárd forintos forgalmat tervező társaság a gazdasági válság és a viharok miatt összességében mintegy 170-180 millió forintos bevételkiesést szenvedett el. Ezt sikerült kemény megszorításokkal ellensúlyozni, egyebek közt a bérkiadások korlátozásával, anyagtakarékossággal, valamint azzal, hogy nem osztottak prémiumot, de további létszámcsökkenést nem bír el a társaság - fogalmazott Horváth Gyula.
A jövő évi tervekről elmondta: nem kívánnak tarifát emelni a járataikon, bízva a gazdasági helyzet javulásában, és abban, hogy az új esztendőben jóval kevesebb viharos nap lesz. Növelni szeretnék a cég vízépítési ágazatának bevételeit, minél több strand- illetve kikötőfejlesztésben részt véve. A társaság 2011-ben belevág a siófoki kikötője felújításába, amelynek első ütemével nyárra, a másodikkal őszre kívánnak végezni, míg az utolsó ütem, a keleti móló felújítása 2012-re marad.
A cég főbb üzletágai a menetrendszerinti hajózás, a kompközlekedés, a rendezvényhajózás és a vitorláskikötők üzemeltetése. Az idei hajózási szezon végén az egyenleg azt mutatta, szokatlanul rossz szezont zárt a társaság. A személyhajóin 13,9 százalékkal kevesebben utaztak, a diszkóhajók forgalma 6,2 százalékkal csökkent, a gyerekhajó-programokon 17,3, az egyéb programhajózásokon 24,7 százalékkal kevesebben vettek részt, mint az elmúlt év hasonló időszakában. Legkevésbé a kerékpáros- és vitorlásturizmust tépázta meg a rossz időjárás és a gazdasági válság. A társaság kikötői ágazatának árbevétele 9,4 százalékkal nőtt.
MTI