2008 első hét hónapjában több mint 27.600 utas vette igénybe nemzetközi légi forgalomban a sármelléki FlyBalaton repülőteret, az idén július végéig ugyanakkor összesen 1.516 utazó lépett be vagy ki az itt működő légi határátkelőn.
Tavaly október végén ideiglenesen lezárták az üzemeltetők a repülőteret, amelynek forgalma az idén áprilisban indult újra, így az idei számok négy hónap forgalmi adatait tükrözik a tavalyi teljes hét hónappal szemben.
A FlyBalaton repülőteret a tulajdonos Zalavár és Sármellék önkormányzatától 2004-től 99 évre bérlő, ír hátterű Cape Clear Aviation (CCA) Kft. több mint öthónapos kényszerű leállás után - amelynek pontos okáról nem adtak információt - április negyedikén nyitotta meg újra a sármelléki leszállóhelyet. A reptér újbóli megnyitása érdekében Hévíz, Keszthely és Zalakaros önkormányzata, valamint térségbeli szállodák és utaztató cégek összesen közel 30 millió forintot adtak össze.
Ezt a számlát a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület kezelte, de mint Horváth Orsolya, az egyesület irodavezetője az MTI-nek elmondta: az elkülönített összeg júliusra elfogyott. Hozzátette, hogy innentől már a repülőtér üzemeltetőinek feladata a charterjáratok fogadásának és indításának biztosítása.
Az MTI úgy értesült, hogy az elmúlt hetekben több alkalommal is csaknem meghiúsult a Lufthansa heti rendszerességgel érkező járatainak fogadása. Júliusban a feltételek hiánya miatt nem Sármelléken, hanem Ferihegyen landolt az egyik düsseldorfi járat, így az utasokat Budapestről busszal szállították Hévízre. Az elmúlt héten pedig nem tudott kerozint vásárolni a repülőtér, hogy azt továbbadja a Lufthansának, így az üzemanyagot a járatokra szerződő hévízi utazásszervező fizette ki és adta tovább a német légitársaságnak.
Szabó Vendel, Sármellék polgármestere az MTI-nek megerősítette azt az információt, hogy új üzemeltetőt keresnek a repülőtérre, mert hosszú időn át a jelenlegi - felszámolás alatt álló - bérlők bizonyosan nem tudják működtetni a leszállóhelyet. A CCA-nak nincs a tulajdonában terület, csak az általa épített új fogadóépület és a kiszolgáló létesítmények.
A polgármester hozzátette: biztató tárgyalások folynak hazai és külföldi befektetőkkel, akiktől kaptak ajánlatot már vételre és bérletre egyaránt. Hangsúlyozta: az a legfőbb cél, hogy működőképes maradjon a repülőtér, ne zárjon be és őrizze meg az állandó határnyitást is jelentő nemzetközi kereskedelmi minősítését. A tárgyalásokat ezért még októberig be is akarják fejezni, mert a következő évre csak így lehet utasokat és légi járatokat biztosítani.
A sármelléki repülőtér üzemeltetőjétől az MTI-t úgy értesült, hogy a működési nehézségek miatt a cég nyitott a tőkebevonásra, keresi az alacsony forgalom miatt veszteséges leszállóhely számára a "legköltséghatékonyabb megoldást". Cáfolta ugyanakkor azt a hírt, miszerint a CCA felszámolás alatt állna, hozzátéve, hogy a cégnek szintén az az érdeke, hogy működőképes formában sikerüljön új partnert találni.
A társaságtól származó információ szerint az üzemanyag beszerzése miatt kialakult gondokat valóban a hévízi utazásszervezővel "együttműködésben" sikerült megoldaniuk.
Magyarok tartják karban a repülőket Európában
Csendben lemondtak a franciák a cseh légitársaságról
Repülés: árcsökkentéssel korrigálták a válságot
Elzavarták Bécsből a SkyEurope-ot
Légi cégek: csak most jön a csődhullám
Leépítésekre készül a cseh légitársaság
Nem kell senkinek a veszteséges szerb légitársaság
MTI