Nem fogynak a sütők, hűtők
Az idén optimista becslések szerint is legfeljebb 900-950 ezer nagy háztartási gépet vásárolnak a magyar vásárlók - idézi Gerő László véleményét a Világgazdaság. A piaci lejtmenetet jól fejezi ki, hogy 2006-ban az eladott mennyiség még 1,6 millió volt - mondta a lapnak a Candy Magyarország ügyvezetője.
Az okok között a legfontosabb, hogy a hazai gépellátottság mértéke a legtöbb termékcsoportban, beleértve a hűtő- és mosógépeket, tűzhelyeket, már elérte a 100 százalékot, azaz csak cserelehetőség van. Az eladott gépekből származó bevétel viszont a mennyiségi mutatóknál kisebb mértékben csökken, 9-10 százalékkal, mert a gyártók a forintgyengülés miatt mintegy 8 százalékos áremelést érvényesítettek.
Megérkezett a zöld mosógép: elég egy pohár víz
MTI, Világgazdaság