Nem gyógyít a mágneses derékalj
A versenyhatóság az MTI-vel szerdán közölte: azért indított eljárást a cég ellen, mert az a Kaschmir Gold néven forgalmazott mágneses derékalj nevű termékeiről egyes reklámjaiban azt állította, hogy egyebek között gyógyhatással bírnak, állítását azonban nem igazolta megfelelően.
A GVH közleményében emlékeztet: a fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. A Kaschmir-Gold Kft. által becsatolt iratok, és nyilatkozatok azonban alkalmatlanok voltak az állítások igazolására. A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszközök teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség, a vizsgált termék hatásosságának tudományos alátámasztására viszont a Kaschmir Gold által hivatkozott dokumentáció nem alkalmas.
A GVH a bírság kiszabását azért mellőzte, mert a rendelkezésre álló iratok szerint a vállalkozás törekedett arra, hogy az érintett termékeket az ágazati szabályozásnak megfelelően hozza forgalomba.
Lecsapott a GVH az Euro Correct Consultingra
GVH-bírság: jogi útra tereli az ügyet az OTP
MTI