Nem kedvez a szórakoztatóiparnak a válság
A világ vezető szórakoztatóipari vállalkozása, az amerikai Time Warner Inc. 38 százalékos nyereségcsökkenést jelentett a harmadik negyedévről, viszont felfelé módosította az év egészére vonatkozó profit-előrejelzését a hirdetési piac javulására hivatkozva.
A főként a filmgyártás, a televíziózás és a lapkiadás területén érdekelt társaság nyeresége az egy évvel korábbi 1,07 milliárd dollárról 661 millió dollárra - részvényenkénti 89 centről 55 centre - esett vissza, bevétele pedig 5,9 százalékkal 7,14 milliárd dollárra csökkent idén július és szeptember között. Az eredmények rácáfoltak a Reutersnek nyilatkozó elemzők részvényenként 53 centes profitot és 7,08 milliárd dolláros bevételt valószínűsítő előrejelzésére.
A társaság várakozásai szerint a karácsonyi szezon közeledtével és a válság enyhülésével a hirdetési piac tovább élénkül, így a profitkilátások is javulnak: az év egészében az áprilisban jósolt 1,98 dollár helyett 2,05 dollár nyereségre lehet számítani.
Klassz FM: nem leszünk beszélgetős rádió!
Párszázas ajánlatok: európai hamburger-körkép
MTI