Nem kizárt egy BKV-sztrájk
Szerinte nonszensz, hogy bérstoppal és a kollektív szerződésben foglalt juttatások megvonásával akarnak spórolni, mert az idei tervben 24 milliárd forintos, a jövő éviben pedig már 26 milliárdos hiányt jeleznek előre.
Nemes Gábor közölte: a politika szereplői a BKV-t eszközként használják arra, hogy egymásra mutogassanak és nem akarják megtalálni a megoldást.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: tarthatatlan az az állapot, amely a cégnél kialakult. Öt éve ugyanannyit, 13 milliárd forintot költ a cég a karbantartásra, mára megduplázták a járművek szervizelése között eltelő időszakot, emiatt viszont jelentősen nőttek a meghibásodások.
A fizika és a mechanika törvényeit nem lehet fölülírni, a BKV-dolgozói sok mindenre képesek, de csodára nem - hangoztatta a szakszervezeti vezető, hozzátéve: ezen munkavállalóknak pedig azzal kell szembesülniük, hogy januártól esetleg nem kapnak fizetést.
Az a legrosszabb megoldás lenne, ha a kormányzat úgy döntene, nem 30 milliárdot, hanem kevesebbet ad a BKV-nak, mert akkor éppen csak a kormányváltás időszakáig tudná a cég biztosítani a működést. Ebben az esetben a régi kormány már nem, az új pedig még nem tudna döntéseket hozni - hangsúlyozta Gulyás Attila.
Egyesülnének a Volánok
Irodaválasztás: nem nézik, jár-e arra BKV
Nem igaz, hogy drága a BKV!
MTI