Az előírás nem érinti a gépjárműgyártók azon jogát, hogy a garancia körében elvégzendő - és így a gyártó által térített - javítások elvégzésére hivatalos márkaszervizek igénybevételét követeljék meg.
Az új szabályoknak köszönhetően a Bizottság eljárhat olyan esetekben, amikor a független szervizektől megtagadják a szükséges technikai információk átadását.
A Bizottság egyik célkitűzése, hogy megvédje a pótalkatrészgyártók hozzáférését a javítási piachoz, biztosítva ezzel a versengő pótalkatrészmárkák folyamatos elérhetőségét mind a független és a szerződéses javítóműhelyek, mind pedig az alkatrész-nagykereskedők számára. Az ilyen alkatrészekhez való hozzáférés előnyökkel jár a fogyasztók számára, mivel gyakran nagy a különbség a gyártó által értékesített, és az alternatív alkatrészek árai között.
Az új szabályok miatt olcsóbb lesz a kocsik üzemeltetése. Becslések szerint ugyan is a gépjárműtartás - vásárlás, használat és fenntartás - költségeinek mintegy 40 százalékát a karbantartási és javítási munkák teszik ki.
MTI