“A legtöbb európai országban érezhetően nagy a visszafogottság a vásárlók körében, mely egyrészt a gazdasági bizonytalanságnak, másrészt a magas üzemanyag áraknak tudható be" - folytatta Shah.
A teljes európai eladások 2.5%-kal (243,447 db-bal) csökkentek 2007 első hét hónapjához képest, így a teljes 2008-as új autó eladások jelenleg 9,475,111 db-on állnak.
A VW viszi a prímet
Továbbra is a Volkswagen dominál az Európai új autó piacon, listavezetőként mind a 2008 júliusi, mind pedig a teljes évet tekintve. Az első ötben még a Ford, az Opel/Vauxhall, a Renault és a Peugeot kaptak helyet.
Márkák - TOP 10 1. Volkswagen 2. Ford 3. Opel 4. Renault 5. Peugeot 6. Fiat 7. Citroen 8. Toyota 9. BMW 10. Mercedes |
A BMW (+3.8% Júliusban és 5.9% Január-Július 2008), az Audi (+3.6% Júliusban) és a Skoda (+0.8% júliusban és 2008 első hét hónapjában egyaránt) szintén szépen teljesítettek a kedvezőtlen piaci körülmények ellenére.
A Nissan erőteljes fejlődésbe lendült 2008-ban, eddig 43,462 db-os plusz eladással (+23.5%), mely összesen 228,643 db-ot eredményezett eddig 2008-ban. A márka júliusi teljesítménye pedig egyenesen lenyűgöző (30,092 db, +3,274 db, vagyis +12.2%). A Mazda szintén szépen szerepelt, Júliusban +3,473 db-bal (+20.4%), összesen 20,514 db-bal, az első hét hónapban pdig 160,687 db-bos összeladással, mely 13,585 db-bal (9.2%)-kal haladja meg a 2007 azonos időszakot.
Jelentős növekedést produkált még a Smart (+ 33.1% Jan-Júl), a Dacia (+45.5% Júliusban és +38.0% Jan-Júl), a Daihatsu (+10.6% Jan-Júl), a Subaru (+37.7% Júliusban, és +10.6% Jan-Júl) és a Jaguar (+36.5% Júliusban, +16.5% Jan-Júl).
A legkeresettebb modellek
A Volkswagen Golf 4.6%-kal növelte eladásait tavaly azonos időszakához képest, köszönhetően részben az erős németországi eladásoknak, ahol az új autó regisztrációk júliusban 34.5%-kal meghaladták a tavaly júliusi forgalomba helyezéseket. Júliusban immáron folyamatosan negyedik hónapja európai listavezető a modell, 2008-ban pedig már ötödszörre került a havi tabella tetejére. Éves kumulált szinten pedig január óta tartja első helyét.
Modellek - TOP 10 1. Volkswagen Golf 2. Peugeot 207 3. Ford Focus 4. Opel Corsa 5. Opel Astra 6. Audi A4 7. Renault Clio 8. Ford Fiesta 9. Volkswagen Polo 10. Fiat Punto |
Az eddigi 2008-as számokat tekintve ismét a Golf vezet (+15.8%), mögötte a 207 (+1.3%), a Focus, a Corsa, a Clio, az Astra, a Fiesta, a Punto, a Polo és a BMW 3-as sorozat.
Nemzetközi trendek
A júliusi általános európai piacesésért nagyrészben a spanyol, az olasz, a brit piacok júliusi gyengélkedése, valamint az ír és a svéd piacok 2008-as eddigi alacsony teljesítménye tehetők felelőssé. A dán piacon adóváltozásokat léptettek életbe július elején, melyre hónapok óta vártak a vásárlók, így a júliusi forgalomba helyezések csaknem két és félszer meghaladták a 2007 júliusi regisztrációk számát. A 2008 eddigi forgalomba helyezések Dániában 28.5%-kal haladják meg a 2007 azonos időszakét. Írország szintén keresztül ment egy adómódosításon Júliusban, mely segített a júliusi számokon, azonban a teljes 2008-as eddigi eladások elmaradnak a 2007-es számoktól.
A JATO aktuális adatai alapján elmondható, hogy az adókedvezmények viszonylag könnyen meggyőzik a vásárlókat az alacsonyabb CO2 kibocsátású autók előnyeiről, bár a környezetvédelmet eképpen elősegítő adókedvezmények hosszabb távú hatásai az értékesítésre még nem ismeretek.
A francia piac némiképp visszaesett júliusban, vagyis lassan kezd visszaállni a januárban bevezetett környezetvédelmi adókedvezmények utáni fellendülést követő normál piaci aktivitás. A franciák 2008-as eddigi számaik viszont magasabbak, mint 2007 első 7 hónapjában. A németeknél folytatódik a lassú piacemelkedés.
Sok közép-kelet-európai piac továbbra is erős fejlődést mutat, mint például Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Szlovénia.
A magyar piacon 9,2%-os visszaesés könyvelhető el a tavalyi eladásokhoz képest, míg az egész európai piacot számba véve a csökkenés 5,3%-os.
Egy korszak vége: nem lesz több Yugo
A Toyotát is megcsapta a visszaesés szele
Trónfosztás: az oroszok kezébe kerül a kormány
A végkielégítés elvitte a GM nyereségét
Elégedett Kínával az Audi
JATO Dynamics, Privátbankár