.jpg)
A kontinens keleti és nyugati fele között jelentős különbség van. A 15 nyugat-európai uniós tagországban átlagosan 2,7 százalékos volt a visszaesés, míg a közép-kelet-európai térség uniós országaiban a tavaly májusinál 26 százalékkal kevesebb új gépkocsi jelent meg az utakon.
Európa nyugati felén bő ötven százalékos visszaesést és csaknem negyven százalékos bővülést is mértek. Megfeleződött az autókereskedők forgalma Finnországban és Írországban, némileg bővült Ausztriában, Franciaországban és Görögországban, Németországban pedig főként a roncsprémiumnak köszönhetően 39,7 százalékkal több kocsi kelt el az egy évvel korábbinál.
A kontinens középső-keleti részén Szlovákia az éllovas 46,4 százalékos növekedéssel. Csehországban 20,5 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma. A lista végén Lettország áll 80,4 százalékos csökkenéssel.
Autómárkákat tekintve a francia Renault-csoporthoz tartozó Dacia forgalma bővült a legnagyobb mértékben. Az olcsónak számító román kocsikból éves szinten 99,8 százalékkal több, összesen 24 894 darab kelt el májusban. A gyártók közül a Hyundai az első 25,1 százalékos növekedéssel, ami 29 309 eladott új gépkocsit jelent. Az európai autógyártók közül a Volkswagen csoport forgalma növekedett leginkább, 3,1 százalékkal. A legnagyobb, 9,6 százalékos visszaesést az Opel/Vauxhall szenvedte el.
Pang az autópiac - adóbevétel sincs
A Volkswagennél most jön a Kánaán
Mikor lesz pénzünk Audira, BMW-re?
Persze, hogy csak nálunk nem csökkennek az autóárak
MTI