.jpg)
A válaszadók többsége interneten és telefonon szeretné intézni fogyasztási hiteligényét, a legkevésbé személyesen otthon vagy a hitelintézet irodájában, esetleg a megvásárolni kívánt pénzügyi ajánlat értékesítési helyén. A megkérdezettek a virtuális értékesítési módnak az egytől ötig terjedő skálán (1-es a leginkább preferált módozat) 2,31 átalégértéket adtak.
Ugyanakkor az ügyfelek döntő többsége, körülbelül 80%-a a bankoktól és a hitelintézetektől igényelne a legszívesebben hitelt. Ezen belül a bankokat részesíti előnyben a megkérdezettek csaknem fele, a hitelintézetekhez pedig mintegy harmaduk ragaszkodik. Viszonylag kevesen akarnak kölcsönöket felvenni hitelközvetítőktől (ezt 2 % tenné) és magánszemélyektől. Meglepően nagy viszont azok aránya (valamivel több mint 16 %), akiknek lényegében mindegy, hogy kitől érkezik a pénzügyi segítség.
Bár a felmérésben résztvevők 83 százaléka szívesen választana olyan szabadon felhasználható személyi kölcsönt, ahol a visszafizetett tőkeösszeg ismételten lehívható, csak kevesen ismerik a rulírozó hitelt és annak előnyeit. Ezt tükrözi az is, hogy a válaszolók több mint fele bevallottan szinte semmit sem tud róla. A válaszadók 46 százaléka az újratöltődő hitelkeretet emelte ki leginkább a rulírozó hitel előnyei közül.
Az igényeket jól jelzi, hogy a válaszadók 26 százaléka 500 ezer forintot meghaladó összegeket igényelne, és jelentős azok száma, akik kisebb összegekre tartanak igényt.
Privátbankár