Az NRC Piackutató VMR.cool felmérésében a 15-25 év közötti fiatalokat kérdezte internetezési-, fogyasztási-, vásárlási szokásaikról és attitűdjeiről.
A kérdőív utolsó részében a célcsoport tagjai saját generációjukról mondhatták el véleményüket, valamint fény derült jövőbeli terveikre is.
Mivel a 15-25 éves célcsoport meglehetősen heterogén, a felmérésből készült tanulmány is külön kezel életkori csoportokat és természetesen férfiakat és nőket.
Bár az eddig is sejthető volt, hogy a mai középiskolás korúak a korábbi generációknál céltudatosabbak és jobban ki tudják használni a kínálkozó lehetőséget képességeik fejlesztésére, és jövőjük megalapozására, mégis talán meglepő, hogy a fiatalok számára nem az anyagi előnyök állnak első helyen, mikor karrier céljaikról kérdezik őket.
Abban ugyan feltehetően mindannyian egyetértenek, hogy a megfelelő egzisztenciális szint elengedhetetlen a boldoguláshoz, az olyan tényezők, mint a szakmai elismertség és munkájuk haszna többek számára bírnak kiemeltebb jelentőséggel; előbbit a 15-25 évesek 38 százaléka, utóbbit 29 százalékuk válaszolta. Az anyagi gazdagságot, mely a korosztály 15 százalékánál szerepel fő célként, a másokon való segítés is szorosan megközelíti; előbbi a fiúk/férfiak, utóbbi a lányok/nők körében dominánsabb.
A fiatalok legfontosabb céljai (forrás: VMR.cool 2009)
Az elkövetkező 10 év távlatát tekintve a célcsoport kétharmadának van elképzelése, terve a jövőre nézve, még ha nem is tartja azokat sziklaszilárdnak, meglepő ugyanakkor, hogy a fiatalabbak, 15-17 évesek, határozottabbak e téren, mint idősebb társaik. Úgy tűnik tehát, hogy a pályaválasztás előtt állók inkább tudnak előre tervezni, mint a pályájukon már elindult társaik.
A frissen érettségizett csajok imádják a jogot Nem tanulnak nyelvet a diplomázók |
A felmérést az NRC Piackutató 2009. április 30. és június 29. között végezte 3.000 fő online megkérdezésével. A kutatás a célcsoporton belül külön vizsgálja a 15-17 évesek, a 18-22 évesek és a 23-25 évesek csoportját, valamint a nőket és a férfiakat. A VMR.cool kutatás célja, hogy felmérje a fiatal internetezők internet-használati és honlap látogatási jellemzőit, fogyasztási- vásárlási- és szabadidő-eltöltéssel kapcsolatos szokásait, attitűdjét, valamint saját generációjukról alkotott véleményét és jövőképét.
Félnek az orvosok az elhízott páciensektől
Soha nem látott tempóban terjed az új vírus
Már negyedmilliárd ember a Facebook-on
Magyar bravúrok a robot-világbajnokságon
Ha sok nyelvet tud, nem támadja az Alzheimer-kór
Nyáron is egész napos sulit akar az MDF
Privátbankár