
Az Adidas, mint az EB kapcsán leggyakrabban visszaidézett márka sikere többek között ennek is tudató be: bár a legtöbb csapatot is ők öltöztették be az eseményre, és még a játékvezetők is a háromcsíkos márkában léptek pályára. Nem nevezhető rossznak a Nike teljesítménye sem, akire bár kevesebben, de még mindig elég sokan emlékeztek. A hozzá egészen hasonló értéket kapott Puma pedig határozottan jobban szerepelt, mint a vele szerződésben álló nemzeti tizenegyek. Hazai sikerként elkönyvelhetjük, hogy a harmadik legtöbbet visszaidézett márka az Adidas és a Mastercard mögött a Borsodi volt.
A tévénézők arra is válaszoltak, szerintük hogyan kellene egy márkának leginkább úgy megjelennie, hogy az illeszkedjen az EB-hez: ebből a szempontból legjobbnak a csapatok szerelésén látható logokat tartották, de a McDonald’s játékoskísérő gyerekeit is nagyon oda illőnek találták.
A futball sztárjai nemcsak a svájci és osztrák pályákon küzdöttek meg egymással, hanem a reklámokban is. Sőt, ez a mérkőzés egy olyan játékos győzelmét hozta, aki ott sem volt az EB-n: a Pepsi-filmekben látható Gera Zoltánra emlékezett ugyanis a legtöbb sportbarát, amikor arra kértük őket, nevezzenek meg olyan focistákat, akiket reklámfilmben láttak. A pályán kívüliség itt azonban úgy tűnik nem volt akadály, hiszen az öt legtöbbször említett labdarúgó közül mindössze csak a portugál Christiano Ronaldo vette ki ténylegesen is a részét a küzdelmekben.
Érdemes megemlíteni még egy portugált, az éppen nem aktív Figo-t is, akire ugyancsak sokan emlékeztek, mint reklámarcra. A focirajongó tehát nemcsak nem felejti könnyen a kedvenceket, de alapvetően a velük együtt megjelenő márkákkal szemben sem negatív a hozzáállása. Ha úgy érzi azonban, hogy figyelmen kívül hagyják őt a reklámozók, nem a pénztárcáját, hanem a sárga, vagy esetleg a piros lapot veszi majd elő a zsebéből.
Foci EB: jó lenne helyén kezelni a dolgokat
A halálcsoport mindenki fantáziáját megmozgatta
Foci Eb: teletömjük a házigazdák zsebét
Privátbankár