Az orosz GAZ autógyár is érdeklődik a német Opel meghatározó többségi része iránt, pedig ugyanúgy adósságban úszik, mint a másik jelölt, a Fiat
Az orosz GAZ autógyár is érdeklődik a német Opel meghatározó többségi része iránt, közösen az fő hitelezőjével, az orosz állami Szerbankkal és a kanadai székhelyű Magna autóalkatrész-beszállítóval - jelentette kedden a Kommerszant című orosz lap német forrásokra hivatkozva.
A részvénycsomag ára mintegy ötmilliárd euró körül van, és az orosz vezetésnél figyelmet keltett a szándék tekintettel arra, hogy a súlyos vesztességeket elszenvedett, s cégei adósságainak átütemezésén fáradozó Oleg Gyeripaszka oligarcha tulajdonában lévő GAZ-csoport adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, s a konszern egyéb súlyos anyagi problémákkal is küzd, amelyeknek megoldásához az államtól kért jelentős támogatást.
A Kommerszant német lapokat idézve azt írta, hogy az Opel 50,1 százalékát a GAZ, a Szerbank és a Magna úgy osztaná meg egymás között, hogy az utóbbi tulajdonába 19,1 százalék kerülne. Szakértők a lapnak azt mondták, hogy az Opel-rész megvétele nem kerülne túl sokba a konzorciumnak, de mintegy ötmilliárd eurót emésztenének fel a különféle szociális kifizetések és az adósságok átütemezésének költségei. Német illetékesek szerint az Opel - közelebbről nem részletezett - problémáinak megoldásához mintegy 5-7 milliárd euróra lenne szükség, továbbá mintegy 500 millió eurót kell a feltőkésítésbe fektetni.
Az Opel üzemi tanácsai egyértelműen nem támogatják, hogy a német gyár a szintén eladósodott Fiat kezeibe kerüljön. Az oroszoknak a " keleti piacnyitás" miatt is jobban örülnének. A Fiat átveszi az Opelt
A Kommerszant forrásai azonban nem értik, honnan lenne a GAZ-nak pénze az Opel-rész megvásárlására. A csoport jelenleg maga is rendkívül nehéz helyzetben van, adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, a törlesztésre nincs pénz, s ezért a GAZ volt az első ipari cég, amelynek ügyét napirendre tűzte az Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes vezette bizottság. Egy magas rangú hivatalnok mindehhez még hozzátette, hogy "az üzletet alighanem értetlenül fogadja több szövetségi minisztérium is. Nem világos, hogy minek foglalkozunk a VAZ problémáival, minek tárgyalunk hitelezőivel, ha a pénzre végső soron az Opel megsegítéséhez van szükség". Az illető hozzátette, hogy a GAZ külföldi termelési kapacitások vásárlásával már szerzett tapasztalatokat, amikor megvette a brit LDV-t, és a Chrysler egyik amerikai gyárának a felszerelését egy Nyizsnyij Novgorod-i üzeme számára, de az előbbi csődjének bejelentése bármely pillanatban várható, az utóbbi termelése pedig ráfizetéses.
Egy orosz bankár a lapnak úgy nyilatkozott: az Opel-rész megvásárlása elvileg érdekes lehet. A GAZ ugyanis az utóbbi időben sikertelen volt főleg a személyautók terén, de ennek főleg azért, mert a már kifutott modellek összeszerelését igyekezett Oroszországba hozni. Az Opel esetében viszont több kategóriában is új kocsikhoz jutna.
Egy befektetési társaság elemzője viszont úgy vélte: az üzlet sorsa végső soron az orosz vezetéstől függ, amely elsősorban a hazai autógyártás támogatása mellett foglalt korábban állást.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár