Havi átlagban 4,5-6 ezer darab eladását várja az egyesület a flottapiac helyreállásával és a korábban halasztott vásárlások teljesülésével.
A finanszírozás átalakul, a hitelintézetek a forintalapú pénzügyi lízing felé terelhetik az ügyfeleket. A 20 százalékos önerős finanszírozás reálisan működhet - mondta a lapnak az MGE társelnöke.
A körültekintő hitelezésről szóló kormányrendelet Erdélyi Péter szerint eddig nem befolyásolta mérhető módon sem a finanszírozási igényt, sem a hajlandóságot. A lízing korai lezárási díját mérsékelték nulla és egy százalék közé, ami átkötési hullámot indíthat el, de ettől a kereskedők nem adnak el több autót. Az egyesület továbbra is szorgalmazza a roncsprémium programot a válság enyhítése érdekében.
Arra a kérdésre, hogy az adórendszer mennyiben hátráltatja az ágazat talpra állását az MGE társelnöke azt mondta, hogy túl sokféle adó terheli, és már az egyszerűsítés és átláthatóság is sokat segítne.
A regisztrációs adónak az volt a nagy előnye, hogy megvédte a magyar piacot a roncsimporttól. Hátránya viszont a túlzottan magas felső határ - vélekedett Erdélyi Péter. Az MGE 1,2 millió forint felső plafont javasolt. A csökkentett regisztrációs adóval Magyarországon vásárolják a gépkocsit és az áfát is itt, és nem külföldön szednék be.
Fáj az acél ára az autógyártóknak
Sebességet váltott Kínában a Volkswagen
Fele annyi autó fogy, mint tavaly
Obama hadat üzent a benzinfalóknak
Döcög a Kia Szlovákiában
MTI, Napi Gazdaság