Nyereséget hozott a válság a Heinekennek
A vártnál nagyobb nyereségre tett szert az első fél évben a holland Heineken. A világ harmadik legnagyobb söripari csoportjánál mennyiségben visszaestek ugyan az eladások összehasonlítható alapon, de ezt ellensúlyozta a piaci terjeszkedés, a költségek csökkentése és az árak emelése. A közeljövőben nem tervez komolyabb áremelést a cég.
Az adózott eredmény 20 százalékkal 489 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 407 millióhoz képest, elemzők 390 milliót vártak. Az üzemi eredmény rendkívüli tételek nélkül 13 százalékkal 993 millió euróra emelkedett.
A bevétel 11 százalékkal 7,15 milliárd euróra emelkedett 6,41 milliárdhoz képest, részben azért, mert a Heineken időközben megvette a Scottish and Newcastle céget. Ezzel a Heineken a legnagyobb sörgyártó lett Nagy-Britanniában. Összehasonlítható alapon - vagyis a brit szerzemény nélkül számolva - 0,4 százalékkal csökkent a bevétel, tehát az árpolitika elég jól ellensúlyozta, hogy az eladások viszont 6,6 százalékkal csökkentek a tavalyi első fél évhez képest szintén összehasonlítható alapon.
A társaság az év hátralévő részében is a mennyiségi értékesítés csökkenésére számít sok piacon a munkanélküliség növekedése, és az elkölthető jövedelmek csökkenése miatt.
Kijózanodás: fektessen alkoholba!
Nem fogy a sör, csak a magyar sörivó
Egyre kevesebb sört iszunk
Nem mindegy, mibe csomagolják a sörünket
MTI