Az összes megtakarítás évi átlagban napi 704 500 hordónak ígérkezik. Összehasonlításul: az amerikai energiaügyi minisztérium adattára szerint az Egyesült Államok napi kőolajfogyasztása 20,68 millió hordó, és ennek 58,2 százaléka importból származik.
Az Egyesült Államokban a kocsik fogyasztásáról szóló legutóbbi fontos szabályozást az 1970-es Tiszta levegő törvény tartalmazta: akkor tiltották be az ólomtartalmú benzin használatát. |
Az új szabályozás várhatóan lezárja az autógyárak, valamint a járművek légszennyezési normáit önállóan szabályozó szövetségi államok közötti régi vitát. A károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások első szövetségi rögzítése az államok győzelmét jelenti, de a gyárak számára is előnyös, mert egységes normarendszerrel számolhatnak, és időt nyernek az alkalmazkodáshoz.
A német szövetségi kormány, bankok és a tartományok megállapodtak az Opel áthidaló finanszírozásában, ha a General Motors esetleg csődbe jut, mindazonáltal ez még csak a keretmegállapodás. Az AP tartományi körökből származó értesülése szerint a cég 1,5 milliárd euró garantált hitelt kapna. |
Előrejelzések szerint minden új kocsi 2016-ra átlagosan 1300 dollárral drágul meg a takarékosabb és tisztább üzemmód miatt, de a Fehér Ház érvelése szerint a többletköltség meg fog térülni a benzinkutaknál. Az amerikai autóipar átállása nagy ráfordításokat követel a gyáraktól; a közlekedési minisztérium tavaly úgy becsülte, hogy 47 milliárd dollárba kerülne, ha a vállalatoknak 2015-ig a 31,6 mérföld/gallon átlagfogyasztási normát kellene teljesíteniük.
Óriási dugók Budapesten: direkt csinálják?
Íme, a világ legrágább autója
Lehúzzák a rolót a GM-kereskedések
Ne is álmodjunk a roncspénzről
Hamis a pletyka: minden gyorshajtót elkapnak
MTI