.jpg)
A kutatás során a gyerekek tíz különböző forgatókönyvet kaptak és feladatuk az volt, hogy ezekről SMS-ekben értekezzenek. Az így megszületett üzeneteket olyan kategóriákba osztották a szakemberek, mint a rövidítések, a különböző szimbólumok, a sajátos betűzések és a mozaikszavak.
"Az a riadalom, amelyet a média gerjeszt a témával kapcsolatban, csupán egyszerű anekdotákra épül, ugyanis ha az SMS-nyelvben használt kifejezések után kezdenénk kutatni például egy iskolai dolgozatban, akkor nagyon keveset találnánk belőlük" - idézte Beverley Plestert, a Coventry Egyetem professzorát, a tanulmány vezetőjét a BBC hírszolgálata.
Plester véleménye szerint a SMS-ezés, a gyerekek tanulási fejlődésének egy meghatározó része. "Minél jobban használja valaki az írott nyelvet, annál jobban fejlődik az olvasási készsége is, az olyan dolgokban pedig amelyeket örömmel csinálunk, még jobban hajlunk arra, hogy egyre ügyesebbek legyünk" - tette hozzá.
A tanulmány nem talált bizonyítékokat arra, hogy az SMS-nyelv negatív hatással lenne a hagyományos helyesírásra. "Amit mi hibás helyesírásnak tartunk, az valójában nem mond ellent a nyelv szabályainak, és a gyerekeknek nagyon is kifinomult érzékük van a szavak megfelelő használatához" - mondta a szakértő.
Más felmérések is hasonló eredményekre jutottak. A Torontói Egyetemen végzett kutatás például kimutatta, hogy a tinédzserek között nagy népszerűségnek örvendő azonnali üzenetküldés, pozitív hatással van a fiatalok nyelvtudására.
Az SMS sem menekül a pornóellenes hadjárat elől
Kitiltanák a kocsikból a mobilokat
Szereljen gyerekére GPS-t!
MTI