Olcsók a magyar cégek
Egy-egy kisvállalkozás növekedéséhez előbb-utóbb szükségessé válik a tőkebevonás, a magyar piacon azonban igen nehéz befektetőt találni. Nagyon sok múlik tehát azon, hogy a befektető hajlandó-e kifizetni a valós árat.
„Másfél év alatt elérhető, hogy egy cég akár kétszeresét is érje a befektető számára. Ehhez fontos, hogy az eladó tisztában legyen azzal, mit akar eladni, mennyit akar kapni érte, és ezt be tudja mutatni a vásárlónak” – mutat rá Rajné Adamecz Ildikó, a BDO Forte pénzügyi tanácsadó igazgatója.
A sajátos magyarországi vállalkozói környezetben egy-egy társaság értékesítése előtt különös jelentősége van az adókockázatok felmérésének, a számviteli felkészítésnek, valamint a sokszor kusza jogi helyzet kibogozásának.
Gondot okozhat, hogy sokszor nem jelenik meg a teljes bevétel a beszámolóban, a foglalkoztatás költségét nem a valós szinten mutatják ki, vagy a tényleges eredménytermelő képesség nem állapítható meg, mert a profitot nem osztalék ágon realizálják.
Többet vártak az E.ON-tól
Elfelejtették az adófizetést Amerikában
Elkészült az adócsomag - részletek itt!
Világgazdaság