A lakóparkok általában a beruházási érték 2 százalékát költik kommunikációra. Ugyanakkor a hitelválság ingatlanpiacra való begyűrűzésével ez az összeg csökkenhet. Éppen ezért a drágább megoldások, (újságban való hirdetés, óriásplakátok) helyett a lakóparkok kommunikációjában előtérbe kerülnek majd az online megoldások és a saját lakossági rendezvények.
Tavaly a hazai reklámtorta 40,1 százalékát a televízió, 36.2 százalékát a sajtó, 10.7 százalékát a közterületi hirdetések, 7.5 százalékát az internet, 5.1 százalékát a rádió tette ki. |
A „recesszió egyértelmű nyertese” az online piac lehet, ahol a részesedés jóval 10 százalék feletti lesz majd. Ugyanakkor a recesszió a direkt marketingben járatos cégek és a PR és hírügynökségek térnyerését is eredményezheti, amelyek eddig maximum 7-8 százalékát tették ki egy-egy lakópark kommunikációs költségvetésének.
Válságos idők: mi lesz a lakáshitelekkel?
A szűkebb budget felerősíti a hatékonyság iránti igényeket is, így azok a megoldások kerülhetnek előtérbe, amelyek pontosan mérhetők. Ez alól kivételt képezhetnek a magas befektetést igénylő, különösen jó minőségű lakások, ahol a PR eszközök továbbra is sokkal jobb hatékonysággal működhetnek majd, mint a reklámeszközök.
Ingatlanpiac: eljött a saját erősök aranykora
Hatalmas ugrás előtt az irodabérleti díjak
Megvan a kétmillió: irodából nincs hiány
Más irodájában ülünk, pedig a mienk is lehetne
Kétmillió négyzetméter iroda csak Budapesten
A-Z PR, Privátbankár