A 2-12 éves korú lányoknak készült játékok például áprilisban - csak az Egyesült Államokban - nem kevesebb, mint 12 milliárd dollárt (2400 milliárd forint) generáltak a játékpiacon az NDP Group szerint és erre a periódusra nézve 7 százalékát képezték a teljes piacnak. A Ubisoft lányoknak szóló Imagine című szoftvereiből többet adtak el, mint bármilyen más Ubisoft termékből: összesen 13 millió példányt 2007 októbere óta, a múlt évben pedig a lányoknak készült szoftverekből a francia cégóriás 150 millió dollárt keresett.
"A lányok már nem hiszik azt, hogy a játék csak a ´kockáknak´ valók: egyre többen gondolják, hogy remek időtöltés" - állítja Chip Lange, az Electronic Art Hasbro részlegének vezérigazgatója.
Anita Frazier, az NPD Group piackutató cég elemzője szerint a lányoknak szánt legsikeresebb videojátékok manapság két kategóriába esnek: a "kisállat/tamagochi etetős" programokéba, mint például az Electronic Arts "Littlest Pet Shop", illetve az Ubisoft "Petz" címei, illetve a divattervezős játékokéba, mint az Ubisoft "Imagine" szoftverei.
A játékkiadók a lányoknál jelenleg a gyerekkorúakra és tinédzserekre, a 8-12 évesek közötti szegmensre alapoznak leginkább. Ezt a korosztályt célozta be a Ubisoft kiadó cég is a Style Lab divattervező, sminkes és ékszeres játékokkal, amelyeket Nintendo DS-re terveznek. Nem hagyja veszendőben ezt az egyre jobban feltörő piaci szegmenst az Electronic Arts sem: szintén a 8-12 éveseknek szól a Charm Girls Club, egy olyan közösségi játék, amelyet otthonról játszhatnak a kislányok. A multicég is korábbi címeinek sikereire épít: a "Littlest Pet Shop" most kerül át Nintendo DS-ről Wii-re és hamarosan PC-re is, a kiadó bevallott célja pedig az, hogy előbb a Charm Girls Clubba, aztán a The Sims életszimulátorokba vonják be fokozatosan a lányokat.
A kislányoknak készült játékoknak még mindig hatalmas előnye, hogy előállításuk rendkívül olcsó, így a marketingre sokkal többet lehet költeni, mint magára a fejlesztésre, és jóval gyorsabban el is készülnek ezek a címek. Míg a Splinter Cell, vagy az Assassin´s Creed férfiaknak készült akciójátékok kifejlesztése két-három évig is eltarthat és dollármilliókba kerül az Ubisoftnak, addig az Imagine-t ennek a töredékéért is, villámgyorsan piacra tudják dobni. Igazi aranybányáról van szó tehát, amelyet az elkövetkező években a játékcégek minden erejükkel kiaknáznak majd.
Semmi reményt nem látnak a magyar fiatalok
Az információ hatalom: megosztod vagy fizetsz?
Hova tegyük a gyereket nyáron?
Háború az interneten: sokkal több, mint játék
Van élet az interneten túl - gyerekfejjel
MTI