.jpg)
A széles körű, csaknem 11 ezer fogyasztóra kiterjedő közvélemény-kutatás során a megkérdezettek több mint egynegyede kijelentette: véglegesen megváltoztak fogyasztási szokásaik, ezentúl mindig takarékosabbak lesznek vásárláskor, és nem akarnak visszatérni a nagy költekezésekhez.
Stacy Janiak, a Deloitte amerikai kiskereskedelmi részlegének vezetője figyelmeztetett: a kereskedők - miközben nagyobb sebességbe kapcsolnak az ünnepi vásárlási szezon közeledtével - jobban teszik, ha újrafogalmazzák üzeneteiket az új, óvatosabban költekező fogyasztók irányában.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai fogyasztók egyharmada esetében csökkent a termékek iránti márkahűség. A válaszolók 44 százaléka azt mondta, hogy bár ugyanott vásárol, ahol korábban, kevesebbszer jár az üzletekbe és kevesebbet is költ. Janiak szerint a diszkrecionális, vagyis az alapszükségleteken felüli jelentős vásárlóerő talán már nem fog feléledni.
A Deloitte kimutatása szerint az amerikai fogyasztók egyre nagyobb hányada vásárol a világhálón. Várhatóan minden ötödik vevő túlnyomórészt az interneten, virtuális áruházakban fogja lebonyolítani vásárlásait az ünnepi periódusban, sokan online fórumokon és közösségi portálokon tájékozódnak.
Bizakodásra ad okot a pénzügyi helyzetünk
30 év után: kevesebb jut élelmiszerre
Szerszámból is a sajátmárkásat szeretjük
A netes vásárlás alig nyom a latban
MTI