Összefogott a Microsoft és a Yahoo! a Google ellen
Egyezségre jutott a Microsoft és a Yahoo!: internetes kereső partnerséget alakítanak. A tíz évre szóló megállapodás a piacvezető Google uralmának megtörésére irányul.
Az ügylet a Yahoo! éves üzemi eredményét 500 millió dollárral emeli a tervek szerint, tőkeberuházásaiban pedig 200 millió dolláros megtakarítást jelent. A Yahoo! vezetése már korábban jelezte: nyitott arra, hogy egyesítsék erőiket a keresők területén, ha a világ legnagyobb számítógépprogram-gyártója, a Microsoft megfelelő ajánlatot tesz. Ezzel a szövetséggel a jelenlegi második és harmadik számú piaci szereplő közösen próbálja megingatni az internetes keresőpiac mintegy 65 százalékát birtokló Google uralmát.
Az internetes keresésben való szövetség számottevően gazdagítja a Yahoo!-t, amely így hozzájut a megfelelő adatbázisokhoz és technológiai téren is megerősödhet. A Yahoo!-nak arra van leginkább szüksége, hogy a keresésekből összegyűjtött adatokat hatékonyabban dolgozzák fel azért, hogy a reklámpiacon jól tudjanak érvényesülni, felhasználóik igényeit minél jobban ki tudják elégíteni. A Yahoo! mostantól egyedárusító lesz a két cég keresőoldalain hirdetni, reklámozni óhajtó ügyfelek számára.
A Microsoft korábban már próbálkozott azzal, hogy felvásárolja az egész Yahoo!-t: tavaly 47,5 milliárd dollárt kínált a Yahoo! részvényeseinek. Jerry Yang, a Yahoo! társalapítója, az akkori vezérigazgató visszautasította az ajánlatot, de azzal kellett szembesülnie, hogy azóta a cég elvesztette piaci értékének a kétharmadát. Yang erre tavaly novemberben lemondott állásáról.
Csak az internet nem szenvedi meg a válságot
Már negyedmilliárd ember a Facebook-on
A pornó pörgeti a netet, mégis letiltják?
MTI