Őszig csak vergődik a mobilpiac
Beck György, a társaság vezérigazgatója Sanghajban az MTI-nek elmondta: a Vodafone Magyarország 2009 elején, hasonlóan az iparág más szereplőihez, még folyamatosan fejlődő piacra számított, amit tavaly az első négy hónap adatai igazoltak is. Ekkor úgy tűnt, a válság a mobilkommunikációs piacra nem hat, ám májustól kezdve a trend megfordult, s a mai napig visszaesést mutat.
Az idén már óvatosabbak - mondta Beck György -, s úgy látják a nyáron sem lehet trendfordulóra számítani, csak ősszel várhatók pozitív fejlemények. A munkanélküliség továbbra is magas, 11 százalék feletti, ami alapvetően befolyásolja a lakossági költést, s a kis- és közepes cégek is spórolnak távközlési kiadásaikon.
A vezérigazgató közlése szerint korábban azt gondolták, hogy a bruttó hazai termék (GDP) alakulása befolyásolja a távközlési piacot, ám ma már bizonyosra veszik, hogy nem ez, hanem alapvetően a vásárlóerő hat rá.
Kifejtette, tavaly a Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy az idén is hasonló lesz a helyzet. A vezérigazgató megjegyezte: sok hatékonyságnövelő és költségcsökkentő lépést tettek az elmúlt másfél évben.
MTI