A magyarországi tesztek közül már csak egy van hátra: a tűzoltóságnak is meg kell vizsgálnia, hogy az új jármű minden szempontból megfelel-e az alagútbeli mentés szempontjainak, ezért néhány napon belül szét- és összecsatolási próbákat fognak végezni.
Ennek előzményeként a szakemberek végigvontattak egy szerelvényt a 2-es metró teljes vonalán, végigjárva azokat a helyszíneket, amelyek terepet biztosíthatnak majd a tűzoltóság próbáihoz - olvasható a közleményben.
Ha a tűzoltóság tesztjei jól végződnek, a BKV és az Alstom benyújthatja az NKH-nak a végleges típusengedély kiadásához szükséges, több ezer oldalas anyagot. Közlésük szerint a hatóságnak hatvan napja van az elbírálásra, így a szerelvény október végére kaphatja meg a végleges típusengedélyt a 2-es metró vonalára. Ezt követően, várhatóan novembertől, havonta három új szerelvény állhat majd forgalomba - fűzték hozzá.
Retkes: a BKV-botrány csak "kirakatcsata" |
Magyarországon több probléma is akadt az új metrókocsikkal, legutóbb azért állították le a teszteket, mert az áramszedőrendszer egyik alkatrésze meghibásodott.
Áprilisban fékhibát találtak a prototípusokon, az NKH akkori közlése szerint a biztonsági fék munkahengerénél a féktömlő csavart a hatósági eljárás vezetője szabad kézzel meg tudta lazítani, egy esetben pedig a fékcsövet szét tudta húzni. Ez a vizsgált munkahengerek mintegy felénél járt ilyen eredménnyel.
Kattintson az új szerelvényekért!
A gyártó és a BKV között több vitás kérdés is van, legutóbb az Alstom egymilliárd forintos többletigényt nyújtott be, mert új menekülőlétrákat kellett tervezni és gyártani a 2-es vonalra szánt szerelvényekre, mivel az NKH szakemberei az eredetit nem tartották megfelelőnek.
A francia Alstom cég és a BKV 2006. május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak abban, hogy a gyártó 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény, a többi a 4-es metró vonalán jár. A 37 metrószerelvényt 65 milliárd forintért szerzik be.
Mai végkielégítés: 33 millió forint
BKV - Miért nem szerzik vissza a végkielégítéseket?
BKV: 4 hónapja tudniuk kellett volna a botrányról
MTI