A kiskereskedelmi forgalom a tavalyi 36,53 milliárd dollárról öt év alatt 41,25 milliárd dollárra emelkedik a társaság becslése szerint. A növekedés döntő része a 2010 utáni évekre esik, amikor éves viszonylatban 4,7 százalékos lehet a bővülés.
A fő hajtóerő a jelenlegi válság lecsengése után beinduló gazdasági fejlődés, a hitelfelvételi lehetőségek javulása, a társadalmi státusz kifejezését szolgáló nagy értékű fogyasztási javak iránti kereslet növekedése, és egy demográfiai jelenség: az ír cég azzal számol, hogy a magyarországi lakosság átlagéletkorának növekedése - az elöregedés - mellett a jelenlegi 35,3 százalékról 2015-ig 36,1 százalékra bővül a fogyasztás szempontjából kulcsfontosságú, 20 és 44 év közötti korosztály aránya.
A társaság becslése szerint a hazai össztermék (GDP) ugyan csupán évi 0,6 százalékkal bővülhet 2008 és 2013 között, 2010 után azonban éves szinten 3,2 százalékra gyorsulhat a növekedés. Az egy főre jutó fogyasztási kiadások pedig 11.017 dollárt tehetnek ki 2013-ban, ami 28 százalékkal több az öt évvel korábbinál - áll a jelentésben, amelyről a Business Wire hírszolgálat számolt be.
Vigyázat! Átverés az irányított autóhitelezés
Bíztató jelek: lábadozik az online reklámpiac
A gazdagok vásárolnak a neten - pedig olcsóbb
Kávéval könnyebb megtartani az ügyfelet
Válságban plazmatévével villogni?
MTI