
Daróczi Dávid kormányszóvivő a tájékoztatón hozzátette: a Miniszterelnöki Hivatalhoz az elmúlt időszakban beérkező panaszok száma alapján is elmondható, hogy drasztikusan megemelkedett az elégedetlenség a pénzügyi szervezetekkel szemben. Tavaly december és idén január között háromszorosára, 2008 szeptembere óta pedig nyolcszorosára nőtt a hivatalhoz érkező - elsősorban a devizahitelekkel kapcsolatos - kifogások mennyisége.
A beérkezett panaszok növekvő száma miatt a PSZÁF külső forrás igénybevétele nélkül, létszám-átcsoportosítással megduplázta ügyfélszolgálatát.
Binder István közölte: az idén a bírságokból befolyó pénz egy részét a felügyelet a békéltető testületek munkájának megsegítésére fordítja. E testületek igénybevételével polgári bírósági eljárás nélkül is kötelező érvényű döntés születhet a vitatott kérdésekben.
A költségmentes hitelkonstrukció-átalakítási kedvezménnyel kapcsolatban - amelyről tavaly novemberben állapodott meg a kormány a bankokkal - a PSZÁF szóvivője elmondta, hogy eddig csaknem 6200 ügyfél élt ezzel a lehetőséggel. Ebből 900 ügyfelet tett ki a devizahitelüket forinthitelre váltók száma, míg a legtöbben - 4100-an - előtörlesztési kérelemhez folyamodtak pénzintézetüknél.
Még mindig egy lapra tesszük fel a pénzünket
Felkészültek a banki panaszosok rohamára
Panaszok: kezelés előtt és után
Egyre többen kerülnek bajba a hitelük miatt
Gyakran eltűnnek a cégek a garancia elől
Minek a bankba ügyfélszolgálat - zárás után?
MTI