A Szent István körúton tartott sajtótájékoztatón Herényi Károly, az MDF elnökhelyettese elmondta: nagyon jelentős a kerékpáros forgalom a fővárosban, különösen a Nagykörúton, ahol a biciklisek életüket veszélyeztetve vagy az autók között, vagy a gyalogosokat veszélyeztetve a járdán haladnak.
Az út arra való, hogy közlekedjenek rajta, nem pedig arra, hogy parkoljanak - vélekedett a független országgyűlési képviselő, aki szerint a parkoló kocsikat vagy a mellékutcákba, vagy a majd megépülő parkolóházakba, mélygarázsokba kell beterelni. Az MDF szerint a Nagykörút teljes szakaszán, a parkolósáv helyén kialakított kerékpárút mindössze néhány száz parkolóhely megszűnésével járna.
Kérdésre válaszolva Herényi Károly azt mondta, az ötlet megvalósításához "olyan sok pénz nem kell, ehhez politikai akarat kell". A megvalósítás legnagyobb gátja szerinte az lehet, hogy a Nagykörút hat budapesti kerület mentén fekszik, és addig, amíg a főváros viszonya a kerületekkel nem rendeződik, s bizonyos kompetenciák nem kerülnek a fővároshoz, "addig ilyen káosz lesz például kerékpárutak és parkolás területén".
Vaskor László, az MDF fővárosi frakcióvezető-helyettese kifejtette: a főváros idén körülbelül 270 millió forintot költ kerékpárutak fejlesztésére, tervezésére, továbbépítésére, ebből 115 milliót a már meglévő utak korszerűsítésére, és mintegy 150 milliót három európai uniós bicikliút építésére.
Féloldalas lesz a Margit híd
Biciklis roncsprémium - Bécsben már valóság
Több bringát adunk el a válságban
Biciklis rendőrök ellenőrizték a kerékpárosokat
A biciklisek megmentik a balatoni szezont
MTI