Parkolóházakat követel az MDF
Az MDF szerint több mélygarázst és parkolóházat kell építeni a fővárosban, ami használ a közlekedésnek - mondta Herényi Károly MDF-es politikus, független országgyűlési képviselő kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Az utca alapvetően közlekedésre szolgál, nem pedig parkolásra - jelentette ki a képviselő. Véleménye szerint a mostani parkolási rendszert át kell gondolni, mert az a magántársaságok érdekeit szolgálja és ellehetetleníti a közlekedést.
Mint fogalmazott, az utcai parkolás kiváló táptalajt biztosít az olyan korrupciós ügyeknek, mint az elmúlt napokban kirobbant kerékbilincs-botrány.
Járai Zoltán közlekedési szakértő, az MDF európai parlamenti listáján szerepelt politikus azt hangsúlyozta: azokban az utcákban, ahol megtiltották az autóknak a várakozást és a megállást, jobban lehet közlekedni, ez a megoldás a főúttól is elszívja a forgalmat.
Kifejtette: az MDF javaslatához sem állami, sem pedig önkormányzati pénzre nincs szükség, mindössze új rendelet és törvénymódosítás kell hozzá. Véleménye szerint az utcák felszabadítása mellett számos előnnyel járna, ha a főváros elszánná magát az MDF által javasolt parkolóhelyek megépítésére: jelentősen mérséklődne a zajterhelés és a légszennyezés, csökkenne a járműlopások száma, illetve kulturáltabbak, takaríthatóbbak lennének a fővárosi utcák. Kialakulna egy, a jelenleginél sokkal igazságosabb rendszer, amelyben senki sem használhatná ingyenes garázsnak az adóforintokból közlekedésre épített utcákat - tette hozzá a közlekedési szakértő.
Herényi Károly országgyűlési képviselő megemlítette, hogy az MDF kezdeményezi a KRESZ módosítását is: azt javasolják, hogy a tehergépkocsikat ne lehessen közterületen tárolni.
MDF: zöld áfára van szükségünk!
Parkolási ügyek: vizsgálják a közbeszerzést
Titokban törik darabokra az MDF
MTI