Patthelyzet: totális befeszülés a MÁV-tárgyaláson
A vasúttársaság továbbra sem tudja teljesíteni a VDSZSZ által kért, minden dolgozónak kifizetésre ajánlott nettó 250.000 forintot, amely a MÁV Cargo privatizációja kapcsán került előtérbe. Továbbá a leányvállalathoz kiszervezett dolgozóknak sem tudják megadni a plusz 10 százalékos bérkövetelést - mondta Kavalecz Imre.
Nem tudtak megállapodni szerda délután a még elégséges szolgáltatásokról sem. Ennek kapcsán a VDSZSZ egy korábbi, 1995-ös megállapodást frissítene fel, amelyet akkor a MÁV hivatalosan elfogadott. Akkor minimális szolgáltatásként 400-450 vonat közlekedtetésében állapodtak meg a felek a sztrájk idejére.
A MÁV sajtófőnöke azonban hangsúlyozta: a 13 évvel ezelőtti szerződést csak egyszeri alkalomra kötötték. Kavalecz Imre úgy vélte, hogy az egyszeri helyzetre alkalmazott még elégséges szolgáltatások felett már eljárt az idő, ezért nem fogadható el a VDSZSZ javaslata a MÁV számára.
A MÁV ragaszkodik ahhoz, hogy a sztrájk ideje alatt a még elégséges szolgáltatások keretében 976 vonat közlekedjen naponta - hangsúlyozta Kavalecz Imre.
Eszük ágában sincs abbahagyni a sztrájkot
Van olyan vasutas, aki kap pénzt a MÁV Cargóból
Tovább sztrájkolnak a vasutasok
MTI