Pazarlás és válság: bajban a fuvarozók
A kisebb fuvarozó cégeket érte el először a válság, a fennmaradásért minimalizálni kell költségeiket, és tankolási, beszerzési közösségeket kell alakítaniuk - hangzott el a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT Hungary) sajtótájékoztatóján szerdán Budapesten.
A költségek lehetséges minimalizálásáról - ami azonban nem mehet a minőség rovására - a NIT kiadványt jelentetett meg, Matt a válságnak címmel, amely segít átlátni az 1-3 járművel dolgozó vállalkozások anyagi helyzetét.
Múlt év végén mintegy 22 ezer áru- és személyfuvarozó volt Magyarországon, közülük 10 ezer egyéni vállalkozó. A NIT-tag 4.276 vállalkozásnál 3,04 jármű jut egy cégre, illetve egyéni vállalkozásra - ismertette Dittel Gábor a NIT főtitkára. Ruppert László, a Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. igazgatója arról beszélt, hogy a válság oly módon alakítja át a gazdaságot, amely nem kedvez a fuvarozóknak. Amíg a világ bruttó termelése (GDP) az elmúlt 50 évben 8-szorosára, addig a szállítás teljesítménye 20-szorosára nőtt. Ezt a "pazarlást" kell rendezni - mondta, példaként említette Spanyolországot, ahol máris egyharmaddal kevesebb kamion közlekedik az utakon, mint két éve. Ausztriában 20, Magyarországon pedig eddig 15 százalékos a visszaesés.
Fuvar nélkül állnak a teherautók
Teherautók nélkül is megfulladunk?
Milliárdokat hozna az e-útdíj
MTI