Pislákol a fény az alagút végén
Egy tized százalékponttal jobb értéket mért Németországban a fogyasztói várakozásokban az egyik vezető piackutató intézet, a GfK. Kétezer háztartás novemberre vonatkozó hangulatát szondázva megállapította, hogy az embereket a romló konjunktúránál erősebben befolyásolta az, hogy csökkent az áremelkedések üteme. Mindazonáltal a GfK megállapította, hogy a múlt novemberi hangulati index értékétől (4,7) az idei novemberi alaposan elmarad (1,9).
A GfK felmérése szerint a háztartások javulást bevételeik terén várnak, de ez a mutató is jócskán negatív, bár kevésbé, mint októberre. A foglalkoztatottsági helyzet viszont romlik, ami azzal jár, hogy a fogyasztásnak nem lesz növekedést ösztönző hatása - mondják a szakértők.
Elemzői vélemények szerint az olaj, illetve az olajtermékek árának csökkenés javított valamit a várható hangulati mutatóban.
Összedőltek Európa nagy ingatlanpiacai
Eurózóna: egy újabb rekordmélység
MTI