.jpg)
Az Új Szó összeállításából kiderül, hogy a Szlovákiában legnépszerűbbnek számító személygépkocsi márka egyik középkategóriás modelljei például 1000-2500 euróval (280 ezer-375 ezer forint) drágábbak Szlovákiában, mint az autógyártó németországi fő forgalmazójának honlapján elérhető aktuális katalógusárak.
Mivel Szlovákiában a gépkocsikra vonatkozó átíratási költségek 1000 euró alatt vannak, ha valaki ennél az összegnél többet tud spórolni a kinti vétellel, már megéri külföldről behoznia új autót - állapítja meg a pozsonyi lap cikke.
Az egyik nemzetközi hálózattal rendelkező bútoráruházlánc ausztriai részlegében a kisebb lakásfelszerelési kiegészítők ára több esetben megegyezik a szlovákiaival, legfeljebb pár centtel olcsóbbak, miközben egy-egy ülőgarnitúra vagy ágy akár 100 euróval (28 ezer forint) kevesebbért is megvásárolható Ausztriában.
A nagyobb termékek esetében máshol is sokat lehet spórolni. Ausztriában az egyik építkezési kellékeket és szerszámokat árusító üzletlánc nagyáruházaiban például a szerszámok átlag 5–30 százalékkal olcsóbbak, mint Szlovákiában.
Az Új Szó emlékeztet arra, hogy a szlovákiai üzletláncok a magasabb külföldi adókkal sem védekezhetnek, mivel Németországban az áfa ugyanakkora, mint Szlovákiában (19 százalék), Ausztriában pedig 20 százalék.
A vártnál magasabb inflációval búcsúzott a szlovák korona
Szlovákia megcsinálta, mi miért nem?
MTI