1p
Ár alapján a vevők fele viszonylag nagy rendszerességgel válogat a márkák között, ezzel szemben azt, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, a vevők 40 százaléka mérlegeli
Az akciós újságok, azaz a leafletek piacának 2009 első kilenc hónapját a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva elmondható, hogy nemcsak az egyes csatornák által kiadott akciós újságok darabszáma csökkent, hanem az akciók érvényességének periódusa is – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitorának legfrissebb jelentéséből. A saját márkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat.

A legkedvezőbb áron történő vásárlásra való törekvés leginkább az egyes termékek/márkák ár-összehasonlításában nyilvánul meg, ár alapján a vevők fele viszonylag nagy rendszerességgel válogat a márkák között. Ezzel szemben azt, hogy egy adott termék melyik üzletben olcsóbb, a vevők 40 százaléka mérlegeli minden, vagy szinte minden alkalommal. Közel ugyanennyien vannak azok, akik tudják mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek kedvenc boltjukban.

A minőség és az ár mellett jelentős szerepet kapnak egy üzlet vagy termék kiválasztásában az akciók. A megkérdezettek jelentős része törekszik arra, hogy vásárlás előtt tájékozódjon az akciókról.

Az akciók hirdetésének egyik legfontosabb eszköze a szórólap. A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát. Az élelmiszer-kereskedelmi láncok szórólapjai a fogyasztók 80 százalékához eljutnak. A megkérdezettek kétharmada rendszeresen át is szokta nézni az akciós újságokat, emiatt is kiemelten fontos ennek a piacnak a részletes vizsgálata.

A nehéz gazdasági helyzet következtében várhatóan jelentősen megnő a kereslet az akciós termékek, illetve az összességében alacsonyabb árszínvonalat kínáló kereskedelmi csatornák/ üzletek iránt.

2008 első kilenc hónapját az idei év hasonló időszakával összehasonlítva elmondható, hogy az egyes csatornák által kiadott akciós újságok darabszáma összességében csökkenést mutat, elsősorban a C+C csatornák (tavaly még az Interfruct leafletjei is megjelentek az év első felében), de az elektronikai áruházak esetében is – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitorának legfrissebb jelentéséből.

Ön mennyit költ az idén karácsonyi ajándékokra? Szavazzon!
A sorrend tekintetében mégis némi átrendeződés figyelhető meg, hiszen a C+C áruházak a korábbi harmadik helyről jelentősen visszacsúsztak, a drogéria pedig helyet cserélt a szupermarketek kiadványaival. Mindez azt bizonyítja, hogy vannak olyan csatornák, láncok, amelyek több akciós újságot adnak ki. Ide tartoznak az említett szupermarket csatornákon túl a diszkontok és a hipermarketek is.

A kiadott leafletek száma mellett az akciók érvényességének periódusa is csökkent, míg 2008-ban átlagosan 17 napig volt érvényes egy lap, addig 2009-ben már csak 15 napig. Ez a szám összességében nem nagy változás, de ha csatornánkénti bontásban vizsgáljuk, jelentős csökkenéseket tapasztalunk.

„Ezek az adatok is azt támasztják alá, hogy bizonyos diszkontok, szupermarketek és hipermarketek gyakrabban adnak ki akciós újságokat, így még inkább felértékelődnek ezek a kiadványok” – mondta el Kui János, a GfK Hungária kereskedelemkutatás szektorának menedzsere.

Ennek az ellenkezője igaz a C+C által kiadott újságokra, melyek érvényessége 2 nappal tovább tart, mint a tavalyi évben. Ennek részben az Interfruct lánc piacról történő kiesése az oka.

A kategóriák versenyét évről-évre az italok vezetik, és e kategória legfőbb hirdetője változatlanul a hipermarket. Második helyen a húsáruk szerepelnek. Ez a terméktípus szintén a hipermarketek kiadványaiban szerepel a legtöbbet. Az édességek, kekszek kategória elsősorban a diszkont csatorna akciós újságjaiban jelenik meg. 2008-ban a hirdetett termékek 28, 2009-ben pedig 31 százaléka szerepelt valamely diszkontlánc kiadványában.

Aki óvatos, annak a casco is olcsóbb
Cipősdobozban várják az ajándékot
30 év után: kevesebb jut élelmiszerre

Privátbankár

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG