A Stabilitás szerint az augusztus 31-ei határidőig a pénztárak minden reálhozam-kifizetést elindítottak újra, ahol az ügyfél jelezte, hogy a rendszerben lévő adatai hibásak, elavultak voltak. Erre a kasszáknak azonban csak akkor volt lehetőségük, ha a Magyar Postától időben visszakapták az eredetileg rossz helyre utalt összegeket, és az ügyfél jelezte helyes címét. Az összegek jellemzően azért nem jutottak el a címzettekhez, mert az ügyfelek a korábban megadott határidőig nem jelentették be, hogy adataik változtak. Hogy néhányan a napokban mégiscsak hozzájutnak a pénzükhöz ahhoz az kellett, hogy a Posta szemet hunyjon üzletszabályzata felett, a pénztárak pedig - engedve a PSZÁF és az NGM levelének - ne a nyugdíjalaphoz, hanem ismét az ügyfélhez juttassák az "eltévedt" forintokat. Vannak azonban bőven így is, akik szeptember 16-ig biztosan nem tudják átvenni pénzüket.
A kormány szeretne segíteni azoknak a volt magán-nyugdíjpénztári tagoknak, akiknek az adatai hibásan szerepelnek a pénztárak nyilvántartásában, ezért - valószínűleg november végéig - meghosszabbítják a reálhozamok kifizetésének határidejét - jelentette be a nyugdíjvédelmi miniszterelnöki megbízott sajtótájékoztatóján.
Selmeczi Gabriella emlékeztetett arra, hogy a volt pénztártagoknak augusztus 31-ig kellett kézhez kapniuk a reálhozamot. A határidő meghosszabbításáról a kormány a megbízott szerint már a jövő héten dönthet.
A nyugdíjvédelmi megbízott kérdésekre elmondta: az érintettek köréről nincs pontos adatuk, de úgy tudják, hogy problémák vannak, a hibás adatnyilvántartás miatt rossz címre küldték a reálhozamot.
Az ügyben a pénztárak érdekvédelmi szövetsége már többször jelezte, rendeletmódosításra lett volna szükség, hogy a pénztárak időben el tudják utalni a pénzeket. A szaktárca azonban ennek nem tett eleget, a kormány most a határidő meghosszabbításával oldja meg a problémát. Az ügyet valószínűleg a jövő heti kormányülésen fogják tárgyalni, melynek fő témája a 2011-es költségvetés és a hiánycél teljesítése lesz.
MTI, Privátbankár