A 2008-as évet vizsgálva megállapítható, hogy a hipermarketek esetében 5,3 százalékkal nőtt a vásárlások gyakorisága, ezzel párhuzamosan pedig az átlagos kosár értéke 3,2 százalékkal csökkent 2007 teljes évhez képest - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. 2009 első negyedévében a hipermarketek mellett már a szupermarket csatornánál is csökkenő kosárméret tapasztalható, a 2008 első negyedévében mért 1 684 Ft kosárátlag 1 641 Ft-ra esett vissza. Eközben gyakrabban, 23 alkalommal vásárolt egy átlagos magyar háztartás szupermarketben az év első három hónapja során, a tavalyi év, hasonló időszakában mért 21 alkalommal szemben.
Az élelmiszerek piaci árának csökkenése sok európai uniós országban általában nem jelentkezik a fogyasztói árban, így az áruházláncok árrése magas marad, miközben sok termelő jövedelme már-már tarthatatlan szintre süllyed - állapította meg egy lengyel tanulmány, amelyet az EU-tagországok mezőgazdasági minisztereinek brüsszeli találkozóján ismertettek. Az Európai Bizottság az ügyben munkacsoportot hozott létre. |
A tavalyi évben a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy a kisboltokban költötte el a legtöbb pénzt élelmiszerre és ez az arány meghaladta a korábban egyértelműen vezető hipermarketek említését. Ugyancsak 2008-ban a válaszadók 27 százaléka említette a hipermarket csatornát fő beszerzési forrásként, míg ez a szám 2005-ben 32 százalék volt. A boltválasztás legfontosabb szempontja továbbra is a minőség, vagyis, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003 óta folyamatosan a második helyen áll - hívják fel rá a figyelmet.
Egyre könnyebb a kosár: fogynak a vásárlók
Bajban a kávézók - elfelejthetjük a kotyogóst?
Inkább nem eszünk, de olcsót nem veszünk
Dobogós áremelkedés: megint belehúztak a hiperek
Túlélni a nagybevásárlást: online közértek tesztje
Privátbankár