A világ legnagyobb autógyára, a japán Toyota kedden 77,8 milliárd jenes veszteséget jelentett adó után a pénzügyi éve júniussal zárult első negyedéről. Az elemzők ennél sokkal nagyobb, 210,4 milliárdos veszteségre számítottak. Egy évvel korábban 353,7 milliárd jen adózott eredménye volt a csoportnak.
Ez volt egyvégtében a harmadik negyedéves vesztesége, de mindenesetre a cég jól van ahhoz képest, hogy a negyedév során fő vetélytársa a világelsőségért, az amerikai General Motors és a Chrysler is megadta magát a csődvédelemnek.
A Toyota bevétele a negyedévben 3,836 billió jen volt, 38 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,215 billiónál.
Az első üzleti félévre 250 milliárd jenes veszteségre, az egész üzleti évre 450 milliárd jenes veszteségre számít a Toyota vezetése adó után, Három hónappal ezelőtt az éves nettó veszteségre többet, 550 milliárd jent jósoltak még a csoportnál. Az eredményeket 900 milliárd jenes költségkíméléssel is javítani akarják ebben az évben.
Az egész üzleti évre szólóan felcsillantották a reményt annyiban is, hogy most 6,6 millió jármű eladására számítanak világszerte, a három hónappal ezelőtt jósolt 6,5 millió helyett. Az előző pénzügyi évben 7,57 millió járművet értékesítettek világszerte az előző évi 8,91 millió után. Az értékesítés mennyisége növekedése valószínűleg Japánban és Ázsiában várható, Észak-Amerikában és Európában nem változtattak a korábbi előrejelzésen.
Az előző pénzügyi év márciussal zárult utolsó negyedében a Toyota vesztesége 765,8 milliárd jen volt adó után az egy évvel korábbi, 316,8 milliárdos adózott eredmény helyett. Az egész pénzügyi évben a csoport 436,94 milliárd jent vesztett adó után, az előző pénzügyi év 1,72 billió jenes adózott eredménye után. A 72 éve alapított vállalat először jelentett éves veszteséget azóta, hogy 1941-ben megkezdte eredményei nyilvános közlését.
Az első naptári negyedévben a forgalom 3,536 billió jen volt, 46 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,567 billiónál. Ezzel az egész pénzügyi évben az értékesítés 22 százalékkal 20,53 billió jenre csökkent az előző évi 26,29 billióról.
Splash-méretűre zsugorodott a Suzuki eredménye
Mutasd a kocsid, megmondom milyen cascód van!
A Maruti Suzuki már átfordult
Drasztikus visszaesés: a mi autónk sem kell?
A VW kevésbé érzi a válságot, a Renault annál inkább
Senkit sem érdekel a roncsprémium?
MTI