A kölcsönös tulajdonlás apropója, hogy a Mercedesnek egyre nagyobb problémát okoz, hogy a kisautó-gyártása nem, vagy csak marginálisan nyereséges - olvasható az MB Partners szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményében.
A tíz éve piacra dobott Smart 3 milliárd euró veszteség felhalmozása után csak most kezd rentábilissá válni, a 4 üléses verzió gyártását azonban be kellett szüntetni. A 2012-től Kecskeméten gyártott A és B osztályú kiskocsik sem érik el a nyereséges előállításhoz szükséges üzemméretet. A Renault 2009-ben több mint kétszer annyit adott el a Megane-ból, mint a Mercedes 216 000 darabos A és B osztályos eladása volt összesen. Eközben a Volkswagen kenterbe verte a Mercedest a Golf-család tavalyi 2,1 milliós értékesítésével.
A hét kérdése: Önnek mi lenne az első lépése kormányfőként? Szavazzon! |
Nézze meg választási rovatunkat és értékelje Ön is a miniszterelnök-jelölteket! |
A tervezett részvénycsere ugyanakkor veszélyeket is rejthet a Daimler számára. Amint azt a 2007-ben válással végződött, költséges és sikertelen Chrysler-házasság is megmutatta, az arisztokratikus Mercedesnek nem lenne könnyű cégkultúrában közel kerülnie a plebejus francia autógyártóhoz. Egy ilyen együttműködés az etatista francia politika olyan nem kívánt beavatkozásainak is felületet adhat, mint Sarkozy elnök közelmúltbeli, a Clio-gyártás törökországi kitelepítése elleni fellépése volt – tette hozzá az MB Partners vezérigazgatója.
Nagyon nem ment a Mercedes
Az Audi jobban megy, mint a Mercedes
Mercedes-per: vesztettek a kecskemétiek
Privátbankár