Ritkaság: előbb indult a fúrópajzs a Kálvinról
A tervezettnél három héttel korábban elindulhatott a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Kálvin térről, és keddre virradóra elhaladt a 3-as metró egyik alagútja fölött is - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel. A Kálvin tér-Rákóczi tér közötti szakaszt a tervek szerint nyolc hét alatt teszi meg a fúrópajzs, és legkorábban 2010 januárjában éri el a Rákóczi teret. Ez csak akkor tartható, ha nem lesznek nem várt nehézségek. A távon a keresztező alagutakon kívül változatos talajviszonyokra kell számítani, és néhány régi épület is fokozott odafigyelést igényel majd - olvasható a DBR közleményében.
A DBR emlékeztetett: az alagútfúrást végző Bamco konzorcium október 15-én bejelentette: az állomások előrehaladott készültségi foka miatt nehezebben tudja megközelíteni az alagutat, ezért a szokásos három hét helyett csak hat hét alatt tudja felkészíteni és továbbindítani a pajzsokat. A felkészítést végül mégis jó ütemben tudták elvégezni, így három hét után múlt pénteken ismét útjára indulhatott a déli alagútfúró pajzs - írták.
Közleményükben hangsúlyozták: a Fővám tér és Kálvin tér közötti mintegy 360 méteres alagútszakaszt a déli pajzs négy, míg két héttel később induló északi párja csupán három hét alatt építette meg.
Tervek és tények A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre érkezniük. Három évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak. |
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója október 15-én, a déli fúrópajzs Kálvin térre érkezésekor jelentette be, hogy a Bamco konzorcium kidolgozta új ütemtervét, e szerint újabb 10 hónapot csúszik a 4-es metró kivitelezése és legkorábban 2012-ben utazhatnak a fővárosiak a metrón. A projektvezető akkor az MTI-nek azt mondta: bár tudomásul veszik a Bamco ütemtervét, azt elfogadni nem tudják, ezért minden, a késésből fakadó többletköltséget a konzorciumra fognak hárítani.
Nem lesznek már idén új metrókocsik
4-es metró: a Kálvin tér teljesen betörve
Már ma sűrűbben járnak a BKV járatai
Csak a szokásos: újabb 10 hónapot csúszik a 4-es metró
Demszky egyedül is boldogul?
Kukkantson bele a közbeszerzésekbe!
MTI