"Az autók virágkora még csak most következik" - mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben.
A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában. "Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk" - mondta. A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.
"Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében" - mondta Dieter Zetsche. Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára. "A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik." Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.
A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. "Kína ebben kulcsszerepet játszik." Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.
A General Motors az idei első félévben több autót adott el Kínában mint belföldi piacán, az Egyesült Államokban. Kínában 49 százalékos növekedés után 1,2 milliót, belföldön 13 százalékos növekedés után 1,1 milliót értékesített a GM. Az adat mérföldkőnek tekinthető a világ autópiacának évek óta tartó átalakulási folyamatában. |
Az autóipari csoda központja nem Magyarország lesz. A Datahouse friss jelentése szerint még mindig csökken a magyarországi újautó-piac, júniusban 25,5 százalékkal kevesebb új járművet adtak el, mint az előző év azonos időszakában; további részletekért és a magyarok kedvenc autómárkáiért kattintson >> |
Az új, környezetbarát meghajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt - hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egyidőben dolgozni kell az alternatív meghajtásokon is, amelyek azonban belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.
MTI, Privátbankár