Rohanás: még egy utat átadnak az idén
Idén az uniós támogatással együtt 240 milliárd forintot, jövőre 340 milliárdot fordít a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. gyorsforgalmi utak és vasutak építésére - mondta Reményik Kálmán elnök-vezérigazgató az évzáró sajtótájékoztatón.
Az M0 autópálya déli szektora a közbeszerzési csúszások ellenére is elkészülhet 2012 végére, és folyik az északi és nyugati szakasz tervezése is, ezzel záródhat be Budapest körül a körgyűrű - közölte Galuska János igazgató.
Az elnök-vezérigazgató beszámolt arról, hogy tavaszra kész lesz az az elemzés, amely 11 ország autópálya építésének árait és műszaki tartalmait hasonlítja össze. Annyi már látszik, hogy síkvidéken olcsó a magyarországi autópálya építés, viszont a hidak többe kerülnek az átlagosnál.
Az idén egy gyorsforgalmi út átadása várható még, napokon belül elkészül az M7 pusztazámori csomópontja. Jövőre viszont több szakasz átadása várható, így például tavaszra készül el a Gödöllőt az M0-val összekötő M31, és az M43 Szeged és Makó közötti szakasza. Az M2 Budapest és Vác közti szakaszára csak a közbeszerzést írják ki jövőre.
Az autópályákon túli közúti építésekről Boros Péter beruházási igazgató számolt be. Magyarország úthálózatának 20 százaléka felel meg az uniós normáknak. Idén 280 kilométer újult meg, ennek fele burkolaterősítés, míg a másik fele elkerülő út - vagyis új építés - volt.
A vasútfejlesztésekről Benyó Balázs igazgató elmondta, hogy két éven belül indul az elővárosi vasúthálózat fejlesztése. Ebbe bele tartozik a váci, a veresegyházi az esztergomi és a ceglédi vonal is. A program része a vasútállomási parkolók építése, a ráhordás megszervezése, valamint a járműbeszerzés is.
2010: hihetetlen pangás lesz az autópiacon
Négy forint miatt nem újítják fel a 86-os utat?
A közbeszerzés rendszere több száz milliárd forint kárt okoz
MTI