Tavaly 5,5 százalékkal csökkent az új autók eladása az Európai Unióban 2009-hez képest, mivel megcsappant a kereslet a kormányok által támogatott roncsprémium-programok kifutását követően.
Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) pénteki közlése szerint Németországban, Európa legnagyobb autópiacán az éves eladás 23,4 százalékkal zuhant. Németországban a roncsprémium-program 2009 végén zárult le.
Az ACEA adatai szerint tavaly decemberben az új autók értékesítése 3,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban.
A tavalyi év utolsó hónapjában a legnagyobb mértékben Spanyolországban esett az értékesítés, 24 százalékkal. Olaszországban a csökkenés 22 százalék, Nagy-Britanniában 18 százalék volt.
Franciaországban, ahol a roncsprémium-program 2010 végéig volt érvényben, az új autók decemberi eladása csupán 0,7 százalékkal mérséklődött, miközben Németországban 6,9 százalékkal nőtt.
MTI