Ágazati szakemberek a lapnak elmondták, hogy a kínai vállalatok az állami támogatásnak köszönhetően az önköltségi ár alatt képesek ajánlatot tenni. Ezzel nemcsak a szerződéseket halásszák el a lengyel vállalatok elől, hanem munkahelyek is veszendőbe mennek.
Egy kilométer autópálya megépítéséhez durván 100 ember munkája szükséges. Elvileg a kínai munkások is azonos feltételekkel dolgoznak az építkezéseken, mint a lengyelek, ezt azonban lehetetlenség ellenőrizni a szakma képviselői szerint.
Jelenleg három kínai cég is részt vesz az észak-dél kiterjedésű A1 autópálya megépítésére kiírt pályázaton. Ezt üdvözölte a nemzeti autópálya kezelő hatóság szóvivője, mondván: ha a kínaiak olcsóbban tudják elvégezni a munkát, akkor több pénz marad más beruházásokra.
Döcögősen, de beindulhat Magyarország2006 óta húzódó autópálya tendernek lehet vége
Fájdalmasan, de megtisztulhat az építőipar?
Itt a Tigris éve: nagyot buliztak a kínaiak
Ereszt a lufi? Póráz kerülhet a kínai tigrisre
MTI