Sem előrelépést, sem visszaesést nem mutatnak a diákok teljesítményét illetően az elmúlt évek kompetenciamérései, ugyanakkor ismét rámutattak arra, hogy a családi háttér rendkívüli módon hat a diákok teljesítményére, ezzel szemben az, hogy hol laknak, tulajdonképpen mindegy - írta a Népszabadság.
A lap keddi számában a tavalyi eredményeket ismertetve írták: matematikából a diákok átlagteljesítménye 2006-tól kezdve az összes évfolyamon 500 pont alatt maradt. A szövegértési teszteknél a pontszámok valamivel 500 fölöttiek. A legnagyobb fejlődést a hatodikosok mutatják: 2008-ban például már 519 pont volt az átlageredményük, igaz, ez 2009-re egy kissé leromlott: 513 pont lett.
A 2003 óta a 6., a 8., és a 10. osztályokban évről évre megszervezett kompetenciamérésekben a teljesítményt az első mérési évben született átlageredményhez viszonyítják, amelynek értéke az 500 pont.
Ezek mindkét képességet tekintve minimális ingadozások, amelyek alapján nem beszélhetünk világosan kirajzolódó trendekről – mondja Pongrácz László, az Oktatási Hivatal főosztályvezetője a lapnak. Szerinte az adatok a mérés megfelelő voltát igazolják, hiszen ennyi idő alatt nem is történhetnek valódi változások.
Az Oktatási Hivatal honlapján a fenntartók és az iskolák is megnézhetik 2008-ban és 2009-ben nyújtott teljesítményüket, a diákok (és persze szüleik és tanáraik) pedig a két éve bevezetett mérési azonosítónak köszönhetően nemcsak saját aktuális eredményeiket nézhetik meg, hanem azt is, mennyit fejlődtek.
Népszabadság