
Az internetbankok töretlen fejlődése nagyban hozzájárult a hazai internetes kultúra előrehaladásához. Kétmillió magyar internetbanki ügyfél a saját érdekei mentén sajátítja el az internet használatát, nem is elemi szinten. Az elektronikus banki szolgáltatások kiemelkedő jelentőségét jól jelzi, hogy az internetbanki vezetők becslése szerint ma már átlagban a tranzakciók kevesebb mint ötöde zajlik a bankfiókokban.
A felmérés során 9 lakossági bankot vizsgáltunk rendkívüli alapossággal, amelyeket az ügyfélszám és a mérlegfőösszeg alapján választottunk ki. A Legjobb Lakossági Internetbank 2008 díj esetében 7 szolgáltatáscsoportot jártunk körül: a számlainformációval, az átutalásokkal, a betétműveletekkel, a befektetések kezelésével, a bankkártyákkal, a hitelekkel kapcsolatos szolgáltatások minősége mellett az extra szolgáltatások témakörét pontoztuk szigorú és bonyolult szempontrendszer alapján, emellett vizsgáltuk a biztonsági szempontokat is. Az internetbanki szolgáltatásokat nem demóváltozatban, hanem "élesben" teszteltük - úgy, ahogy azt az ügyfelek használják nap mint nap. Az értékelés során adott részpontszámok összegzéséből alakult ki a díjazás alapjául szolgáló sorrend.
A díjazottak: Legjobb Lakossági Internetbank 2008 Aranyfokozat – CIB Bank Ezüstfokozat – OTP Bank Bronzfokozat – Budapest Bank Közönségdíjas Internetbank 2008 Aranyfokozat – OTP Bank Ezüstfokozat – Budapest Bank Bronzfokozat – K&H Bank Legjobb Banki Honlap 2008 Aranyfokozat – UniCredit Bank Ezüstfokozat – Budapest Bank Bronzfokozat – MKB Bank és OTP Bank „Internetbankok Magyarországon 2008” - Életműdíj Braun Péter, az OTP elnök-vezérigazgatói főtanácsadója |
A Közönségdíjas Internetbank 2008 díjat egy négy héten át tartó internetes szavazás eredménye alapján ítéltük oda. Több mint 15 ezren töltötték ki a kérdőívet, a díj odaítélésekor ezek közül a szervezők azt a 13.419 szavazatot vették figyelembe, melyeket egy megerősítő e-maillel vissza is igazoltak az olvasók. A rendkívül széles minta alapján elmondható: a szavazók joggal tekinthetők hozzáértőnek, hiszen a válaszolók fele több internetbankot is kipróbált már, 87 százalékuk pedig havonta többször is használja az internetbankot. Talán ennek is köszönhetően 74 százalékuk ritkán vagy soha nem jár be a bankfiókba.
A szavazást követően az olvasók egy rövid kérdőívet is kitölthettek – ezt a szavazók 99,5 százaléka tette meg. Az adott válaszok alapján elmondható, hogy a felhasználók túlnyomó többsége biztonságosnak tartja az internetbanki szolgáltatásokat, és elégedett a bankok által nyújtott támogatással, problémakezelési szolgáltatással. A közönségnek ez a megállapítása egybecseng az internetbanki üzletági vezetők értékelésével és a szakmai szempontok alapján történt összehasonlító vizsgálat eredményével is.
A Privátbankár a Legjobb Banki Honlap 2008 díjat egy olyan szempontrendszer alapján ítélte oda, melyet grafikusok és internetbanki szakemberek segítségével állítottak össze. Négy alapvető szempontot vizsgáltunk: az értékesítési támogatást, az ügyféltámogatást, a bizalomépítést és -megtartást, valamint a vállalati kommunikációt.
Az életműdíjat a Privátbankár.hu saját döntése alapján Braun Péternek ítélte. Az OTP Bank elnök-vezérigazgatói főtanácsadójának rendkívül sokat köszönhet a szakma, tevékenységének komoly szerepe van abban, hogy az internetbanki üzletág igazi sikerágazattá vált Magyarországon.
A közönségszavazásban résztvevő nyertes olvasóink listája
Válaszút előtt a takarékszövetkezetek: a lét a tét
Euromoney: az OTP a legjobb privát banki szolgáltató
Az a baj, hogy nem értünk a pénzhez
Beindul a verseny a bankok között
Tűzfal nélkül minden adatunkat el tudják lopni
Már a lopott adatokat is katalógusban kínálják
Privátbankár