A társaság ilyenkor úgynevezett hideg kátyúzást tud alkalmazni, ami lényegesen kevésbé tartós, mint a meleg aszfalttal történő szakszerű kátyúzás. Tartósan kedvezőtlen időjárás esetén előfordul, hogy egy-egy kátyú ugyanazon a télen többször is kipereg, újra és újra be kell tömni. Különösen igaz ez azokon az utakon, amelyeken nagy tehergépjárművek közlekednek, mert az ezek nyomán keletkező rezgések és repedések mindig újabb támadási felületet adnak a víznek és a fagynak. A kátyúk maradandó megszüntetésére csak a kedvező időjárás beálltával lesz módja a társaságnak, a szokásos útállapot május végére állítható helyre.
A kátyús vagy kátyúsodásnak különösen kitett útszakaszokon a Magyar Közút Kht. szakemberei sebességkorlátozást rendelnek el.
A kátyú okozta kárigényt a társaság illetékes megyei igazgatóságán lehet bejelenteni, ahol nyilvántartásba veszik a káreseményt. A káreset bejelentése után megvizsgálják az ügyet, és jogosságának megállapításakor a Magyar Közút Kht. biztosítási partnere veszi át az ügyintézést - olvasható a Magyar Közút Kht. közleményében.
Milliárdokat hozna az e-útdíj
Megszabadulhatunk a felesleges KRESZ-tábláktól
Az útépítés megmenti az építőipart?
A kormánybiztos kiborult a rendőrökre
Privátbankár