.jpg)
A VDSZSZ elnöke szerint sokan félreértették az új sztrájktechnikáról az egyik tagszervezetüktől nyilvánosságra került levél szövegét, hogy egy órával előbb sms-ben közölnék a munkáltatóval a munkabeszüntetés kezdetét. A folytatásról az VDSZSZ országos sztrájkbizottsága dönt, amit egy nappal korábban bejelentenek - mondta a szakszervezeti vezető
Megjegyezte: az eddigiekhez képest az lesz a különbség, hogy a sztrájk bizonyos helyeken fog elkezdődni, de erről az utazóközönség időben, egy nappal korábban tudni fog. Ugyanakkor kijelentette: nincs még eldöntött időpont a vasutassztrájk folytatásról, jelenleg különböző tárgyalások folynak.
Arra a kérdésre, hogy szerinte hol húzódik a sztrájkhoz, illetve a közlekedéshez való jog határa, a VDSZSZ elnöke elmondta: úgy gondolja, a sztrájkhoz való jog, illetve a közlekedéshez való jog nem zárja ki egymást. A közlekedéshez való jog a teljes közlekedési infrastruktúrára vonatkozik, ebből csak egy alrendszer a vasút. Az emberek - az esetek többségében - más közlekedési eszközt igénybe tudnak venni a vasutassztrájk alatt.
Mit "értettek félre" sokan?
A Népszava birtokába került Barna István, a VDSZSZ területi vezető ügyvivője által a tagságnak küldött levele: "a reggeli, illetve a délutáni időszakban 2-3 óra időtartamra hirdetünk csak sztrájkot, hetente akár több alkalommal is". (...) "A másik lényeges pontja az új sztrájktechnológiának, hogy csak a munkáltató felé jelentjük be a sztrájk megkezdését megelőzően kb. egy órával, a közvélemény felé nem (...), a VDSZSZ-tagok a sztrájk kezdésének időpontjáról SMS-ben kapnak értesítést" - olvasható a levélben.
"A Gaskó-recept nem működhet Ferihegyen"
MÁV: a VDSZSZ riogat a kirúgásokkal
Az elbocsátott sztrájkoló vasutasokon vitáznak
MTI